Pokud není spouštěč nebo alternátor funkční, není vždy nutné měnit jej za nový. Každý z těchto dílů, i zdánlivě již vysloužilý, je sestaven z jednotlivých součástek, které lze poměrně jednoduše vyměnit, přičemž jejich cena je podstatně nižší než cena celého agregátu.
Navíc můžete při použití kvalitních dílů zaručit i odpovídající opravu při zachování velmi příznivé ceny.
Při nákupu levných agregátů nemáte totiž jistotu, co kupujete. Velmi často se jedná o repasovaný starý díl nebo nekvalitní asijský výrobek. Proto není nutné zbytečně prodražovat opravy vozidel výměnou za kompletní spouštěč nebo alternátor. Příznaky závady jsou poměrně jednoduše zjistitelné: buď nestartuje vozidlo, nebo se rozsvítí kontrolka dobíjení.
Pro přesnější identifi kaci konkrétního vadného dílu lze s úspěchem použít také osciloskop. Výměna celého agregátu je sice nejrychlejší, ale také nejdražší možnou cestou. Každá závada má své příčiny a správná diagnostika problému ušetří nejen nemalé fi nanční prostředky vašemu zákazníkovi, ale i vám případné budoucí starosti spojené s reklamacemi. U většiny levnějších ,,východních“ celků distribuovaných na našem trhu totiž nelze dohledat ani použít běžně dostupný náhradní díl. Pak nezbývá – třeba jen kvůli opotřebovaným uhlíkům – nic jiného než opravdu koupit celý nový agregát.
Pokud přestane sloužit spouštěč nebo dobíjet alternátor, mají to ve většině případů na svědomí drobné závady, které lze rychle a levně odstranit výměnou jednotlivého dílu.
Nejčastější příčiny nefunkčnosti alternátoru:
• opotřebované uhlíky regulátoru (20–40 Kč)
• opotřebované sběrné kroužky rotoru (90–150 Kč)
• vadný regulátor napětí (od 250 Kč)
• vadný usměrňovací diodový blok (od 350 Kč)
Nejčastější příčiny nefunkčnosti spouštěče (startéru):
• opotřebované uhlíky (90–180 Kč)
• nefunkční spínací cívka (490–750 Kč
• nefunkční pastorek (250–650 Kč)
• opotřebovaná kluzná ložiska (10–50 Kč)
Podle našich dlouholetých zkušeností s autoelektrikou dobře víme, že cena náhradních dílů potřebných k opravě jednoho agregátu je v průměru cca 1 000 Kč. Cena práce (montáže a demontáže) činí přibližně 1 200 Kč. Zákazník tedy ve výsledku zaplatí ve většině případů do 2 500 Kč. Naproti tomu průměrná cena celého repasovaného agregátu se pohybuje kolem 6 500 Kč.
Rozdíl je tedy více než patrný, proto se opravy výměnou jednotlivých dílů vyplatí. Zcela jistě bude s takovým přístupem vašeho servisu spokojen i zákazník.
Všechny jednotlivé díly startéru naleznete v našem e-shopu v sekci startéry a jejich díly.
Alternátor v automobilu je zařízení, které generuje elektrickou energii k nabíjení autobaterie a napájení elektrických systémů vozu během chodu motoru.
Skládá se z několika klíčových součástí níže je řez alternátoru:
1. ložisko přední
2. řemenice
3. stator
4. ložisko zadní
5. komutátor
6. regulátor napětí
7. zadní kryt
8. diodový blok
9. zadní víko
10. rotor
11. přední víko
Všechny uvedené díly a mnoho dalších najdete přehledně v našem e-shopu v kategorii: Díly alternátorů
Startér je elektrické zařízení v automobilu, které slouží k nastartování motoru. Jeho hlavní úkol je dodatečný točivý moment k roztočení motoru, aby mohl začít spalovat směs paliva a vzduchu.
Startér se skládá z několika důležitých součástí níže je řez startéru osobního automobilu:
1. přední víko
2. pastorek
3. volnoběžka
4. reduktor
5. rotor
6. komutátor
7. držák uhlíků
8. zadní víko
9. stator
10. kontakt
11. spínač
Všechny uvedené díly a mnoho dalších najdete přehledně v našem e-shopu v kategorii: Díly startérů