> Vždy zabezpečte vyváženou energetickou bilanci baterie jejím dostatečným dobíjením.Všechny kovové části by měli být po pevném spojení koncovek s konektory el. vodičů v motorovém prostoru zakonzervovány tenkou vrstvou vazelíny.
> Při průměrné četnosti a délce jízd vozem doporučujeme zkontrolovat stav nabití akumulátoru (případně hustotu a výšku hladiny elektrolytu u baterií, kterých víko jde otevřít) minimálně před a po zimní a letní sezóně.
> Akumulátor by měl být ve voze pevně uchycen tak, aby nedocházelo k deformaci plastového kastlíku. Dbejte o pevné spojení koncovek baterie a el. vodičů tak, aby nedocházelo k deformaci koncovek, nebo jejich „ojiskření“ z titulu nedostatečného upevnění.
> Vyvarujte se úplnému, tzv. hlubokému vybití baterie (jestli je to možné, nenechávejte zapnuté palubní spotřebiče delší dobu, pokud neběží motor a baterie není dobíjená). U hluboce vybité baterie může dojít k jejímu trvalému poškození již po několika dnech.
> Jestli je baterie delší dobu skladována a nepoužívána, zcela ji nabijte a pak alespoň jednou za tři měsíce. Jestli se s vozem delší čas nejezdí, zcela nabijte baterii alespoň jednou za měsíc (pamatujte na tzv. tiché spotřebiče, např.: alarm) anebo pokud je to možné, odpojte plusový vodič od koncovky baterie.