Jak diagnostikovat startér
Než dojdete k závěru, že je startér vadný, vylučte všechny další možné příčiny, které mohou ovlivňovat jeho funkci. Vyzkoušejte následující postup:
- Pokud startér nereaguje na otočení klíčku do startovací polohy, pouze pomocí speciálního přístroje nebo kontrolky, zda je na svorce 50 startéru (tenký vodič) napětí. Pokud zde není napětí, může být problém v elektrické instalaci vozu.
- Pokud startér motor roztáčí, ale otáčky jsou nízké, proveďte dvě měření voltmetrem, jak je znázorněno na obrázcích níže. Obě měření by měla být provedena při pokusech o nastartování motoru.
Nikdy neudržujte startér v chodu déle než 5 až 10 sekund. Pokuste se opakovat s odstupem několika desítek sekund.
- Měření 1 – změřte napětí na svorkách baterie, když startér pracuje. Pokud je naměřené napětí nižší než 8 V, baterie je vybitá nebo vadná.
- Měření 2 – vysoké napětí mezi svorkou startéru a jeho krytem. Stejně jako v prvním měření by napětí nemělo být nižší než 8 V.
--