Vyhledávání autobaterií dle vozu

Varta

Ať už řídíte svůj úplně první automobil, rodinné vozidlo, automobil s funkcí Start-Stop, nebo bohatě vybavené vozidlo s nejvyššími požadavky na energii, navedeme vás ke správné baterii VARTA pro vás i vaše vozidlo.

Číst dál: Vyhledávání autobaterií dle vozu

Je nutná výměna startéru a alternátoru?

Pokud není spouštěč nebo alternátor funkční, není vždy nutné měnit jej za nový. Každý z těchto dílů, i zdánlivě již vysloužilý, je sestaven z jednotlivých součástek, které lze poměrně jednoduše vyměnit, přičemž jejich cena je podstatně nižší než cena celého agregátu.

Číst dál: Je nutná výměna startéru a alternátoru?

Problémy s diodovými bloky

 Problémy s diodovými bloky Kia / Hyundai  - čísla alternátorů  37300-270xx nebo 02131-91xx Problémy s diodovými bloky Kia / Hyundai - čísla alternátorů

37300-270xx nebo 02131-91xx

Existuje několik typů alternátorů 12V/120A montovaných do vozidel Hyundai Tucson Santa Fé II, Sonata, Trajet, nebo KIA Sportage, kde se často setkáváme s problematickou výměnou diodových bloků Poong Sung. Jedná se o čísla alternátorů:

Číst dál: Problémy s diodovými bloky

Jak zjistit závadu alternátoru

Nejčastějšími závadami alternátoru jsou:

K přenesení výkonu motoru na alternátor slouží klínový, popřípadě plochý drážkový řemen, napnutý pomocí kladek. Alternátor generuje elektrické napětí pro veškerá elektrická zařízení ve vozidle – například vyhřívané sedačky, blinkry, autorádio, ale také na veškeré základní funkce nezbytné pro chod motoru – palivová čerpadla, ovládání vstřikovacích ventilů i celé řídící jednotky jak vozidla, tak veškerých autonomních systémů jako např. ABS, apod. Alternátor také generuje další elektřinu k nabíjení autobaterie. Baterie může také pomoci při zvýšeném odběru elektrické energie. Důležitou součástí je regulátor napětí. Reguluje výstupní napětí z alternátoru, které není konstantní – mění se v závislosti na běhu motoru i odběru jednotlivých zařízení. Pokud vše funguje jak má, bude elektřina k dispozici po otočení klíčku, stejně jako když motor běží.

Číst dál: Jak zjistit závadu alternátoru

Jak zjistit závadu startéru

Údržba, demontáž, montáž, rozmontování a smontování startéru

Spouštěč - startér, pod tímhle názvem jej asi zná naprostá většina z nás - je elektromotor pro krátkodobé zatížení, s elektromagneticky vysouvaným pastorkem, určený k roztočení motoru při startování. Je to 12 nebo 24V stejnosměrný motor, sériový, čtyřpólový, s rotorem uloženým v samomazných ložiskách.
Údržba startéru
Spočívá především v kontrole, opravě nebo výměně:
a) kartáčových uhlíků
b) kartáčových pružin
c) komutátoru
d) pastorku a volnoběžky
e) samomazných ložisek

Číst dál: Jak zjistit závadu startéru

Jak namontovat rozsvěcovač světel

Návod k obsluze a montáži:

Toto zařízení zajistí automatické rozsvěcování světel automobilu se zpožděním po nastartování vozidla a jejich okamžitém zhasnutí po vypnutí motoru. Funkce automatického zapnutí světel lze vyřadit pomocí připojeného vypínače. Zařízení má v klidovém stavu nulový odběr a proto nijak nezatěžuje baterii.

 Automatické rozsvěcování světel automobilu ( ARS )

- po nastartování automaticky zapne světla
- po vypnutí motoru automaticky světla vypne

Číst dál: Jak namontovat rozsvěcovač světel

Údržba a nabíjení motobaterií

Jak se správně postarat o akumulátor motocyklu

Pečovat správně o akumulátor je složitější, než se zdá. Tím však je také jasné, že málokdo z nás bude důsledně dodržovat návod k použití, prostě nabijeme a jedeme. Avšak chcete-li, aby vám akumulátor chvíli vydržel, musíte mu věnovat alespoň nějakou péči. Neuděláte-li tak, baterie sice bude fungovat, ale prokáže se vám mnohem menší životností (i výkonem), než jakou by mohla mít.

Klasické akumulátory

Jejich nevýhodou je větší hodnota samovybíjení (l % denně) a odpařování kapaliny, která uniká při chemických reakcích uvnitř baterie při nabíjení a vybíjení. Akumulátor se musí při nečinnosti jednou za tři měsíce dobíjet. U několika let starých baterií počítejte s vybíjením až 5 % denně. Důležité je také mít na odvětrání baterie připevněnou hadičku ústící pod motorku. Když tak neuděláte, velmi agresivní výpary vám zdevastují okolí baterie. Zrezne vám rám, zpuchří sedlo a všechny věci v dosahu.

Číst dál: Údržba a nabíjení motobaterií

Jak vybrat autoalarm

 1) Základní funkce

Plovoucí kód (anglicky „Code hopping technology“): Signál vysílaný ovladačem je při každém stisknutí jiný. Nelze jej tedy snadno odposlechnout („nascanovat“) a zneužít. Drtivá většina alarmů s dálkovým ovládáním využívá plovoucí kód.
Dálková aktivace/deaktivace (anglicky „Remote arming/disarming“): V podstatě základní funkce alarmů s dálkovým ovládáním.
Tichá aktivace (anglicky „Silent arming“): Alarm je aktivován, aniž by svoji aktivaci zvukově signalizoval. Většinou je na tuto funkci vyčleněno tlačítko na dálkovém ovladači. Hodí se třeba v noci, abyste nebudili sousedy. Většina autoalarmů má tuto funkci.
Upozornění na aktivaci (anglicky „Arming reminder“): Alarm zabliká, zahouká, nebo jinak upozorní na aktivaci/deaktivaci. Mají snad všechny dnešní autoalarmy.
Automatická reaktivace (anglicky „Auto rearming“): Volitelně má tuto funkci většina alarmů. Alarm se znovu aktivuje, pokud po deaktivaci nedojde v daném časovém intervalu k otevření dveří, nebo jiné akci (stisk tlačítka, apod.).
Vyhledání vozidla (anglicky „Car finder“): Zvuková, světelná signalizace na povel ovladače. Využít se dá v místě, kde je hodně aut – stisknete tlačítko a auto začne blikat a houkat. Mají asi všechny alarmy.
LED indikace (anglicky „LED indicator“): Světelná dioda umístěná viditelně na palubní desce. Jednak vidíte, že alarm je aktivovaný, a jednak to vidí i případný vetřelec.

Číst dál: Jak vybrat autoalarm

Plnění baterie AGM

Uvedení motobaterie do provozu / plnění motobaterie AGM:

Upozornění: postup při plnění motobaterie se může lišit dle výrobce, přesný postup naleznete v návodu který je součástí balení každé motobaterie. Nalévání motobaterie provádějte v dobře větrané místnosti. Věnujte prosím maximální pozornost při manipulaci s nádobou s elektrolitem. Elektrolit je žíravina a může poškodit majetek a zdraví.

Číst dál: Plnění baterie AGM

Jak vybrat autonabíječku

Bosch

Jděte na to chytře – s nabíječkami akumulátorů Bosch C3 a C7. Dnes se na nabíječky akumulátorů kladou vysoké nároky. I kompaktní vozy jsou často vybaveny navigací, systémem Hi-Fi a různými elektrickými systémy pro zajištění pohodlí. Nejlepším způsobem, jak zajistit spolehlivé startování, je pravidelně kontrolovat stav akumulátoru – a to i ve vozidlech, které v zimě nepoužíváte, jako jsou motocykly, kabriolety i klasické vozy. Díky inteligentním zařízením C3 a C7 lze akumulátor nabíjet rychle a snadno, kdykoli je to potřeba.

CTEK - nabíječky vysoké kvality ze Švédska

Nabíječky CTEK jsou vhodné pro všechny typy olověných baterií (údržbové i bezúdržbové, GELové, AGM, Ca/Ca, Sb/Ca, trakční…). Pomocí nabíječů CTEK lze snadno a pohodlně nabíjet a libovolně dlouho udržovat. Neohrožují uživatele, citlivou elektroniku vozu ani baterii samotnou. Jsou vybaveny ochranou proti jiskření, přepólování nebo zkratu. Nepodporují vývoj třaskavých plynů. Připojení k baterii s využitím dodávaného příslušenství i volba nabíjecího režimu jsou velmi snadné. Uživatel má zřetelnou kontrolu nad průběhem nabíjení. Nabíječe jsou schváleny pro venkovní použití (dle modelu nabíječe krytí buď IP65 nebo IP45). Vyhlazením nabíjecího proudu a důmyslným nabíjecím profilem zásadně prodlužují životnost akumulátorů. Dokážou regenerovat hluboce vybité, částečně sulfatované akumulátory a fungují i při poklesu napětí v síti až do 170 V.

 

Číst dál: Jak vybrat autonabíječku

Nedobijí motocykl?

Moto cívka HondaNedobijí Vám motocykl? Máme pro Vás tento testovací diagram.
Tento článek je zaměřen na diagnostikování chyby v elektrické / dobíjecí soustavě pro třífázové alternátory s rotorem z permanentního magnetu.

Upozornění:
Autor článku předpokládá, že čtenáři motorkáři-opraváři mají základní elektrotechnické znalosti (rozdíl mezi pojmy jako jsou např.: Napětí, proud, odpor a pod ...) a také alespoň ponětí o tom jak probíhá proces výroby elektřiny, pokyny a dobíjení v motocyklech a motorech obecně.
Autor se distancuje od všech následků, které vznikly neodborným zásahem do elektrické soustavy.
Důležité před začátkem:

Takže pokud chcete pokračovat tak:

Číst dál: Nedobijí motocykl?

Motobaterie GEL nebo AGM

Gelové motocyklové akumulátory YUASA – také jste to již slyšeli?
Také myslíte, že když „gelovku“, tak Yuasa? Vždyť i prodejci akumulátorů mluví v souvislosti s tímto výrobcem často o gelovkách“. Yuasa však vyrábí akumulátory AGM nikoliv gelové. Obecně zažitý fakt, že se jedná o „gelovky“, je pouze tradovaný omyl.
Omluvou nám všem budiž, že Yuasa své řešení nijak nezdůrazňuje a hovoří v drtivé většině jen o MF akumulátorech. Tím pravděpodobně vznikl výše uvedený omyl. Však prodejci akumulátorů by měli vědět co vlastně nabízejí. Pokud někteří ani neznají technologii jimi prodávaných akumulátorů, jak se mohu spolehnout, že akumulátor je správně skladován, ošetřován, jak se mohu spolehnout na informace, které mi prodejce dává.

Číst dál: Motobaterie GEL nebo AGM

Jak zapojit zásuvku na vlek

Zapojení 7- pólové zásuvky tažného zařízení. ISO 3732 a zapojení 13- pólové zásuvky tažného zařízení. ISO 11 446

Číst dál: Jak zapojit zásuvku na vlek

Vadný regulátor ?

Vadný regulátor. Opravdu ?

Vážení zákazníci,
Relativně často se setkáváme v reklamačních řízeních s opakovanou chybou při montáži regulátorů napětí v alternátorech. Pokud přestane ve vozidle dobíjet alternátor, má velká část především amatérských opravářů hned jasno o příčinách obtíží: „odešel regulátor“.

A proč část mechaniků diagnostikuje jako první a nepochybnou závadu regulátor? Odpověď je jednoduchá. Regulátor je většinou v alternátoru připevněn pod zadním krytem na dvou šroubcích, tudíž se nabízí prostá výměna dílu, někdy bez nutnosti demontovat ať už samotný alternátor či celý agregát z automobilu. Tak se alespoň domnívá určité procento zákazníků.

Ale po výměně regulátoru alternátor stále nedobíjí. „Relátko jsem vyměnil, tak kde je problém? Určitě je vadný, rychle s ním na reklamaci.“ Po přezkoušení regulátoru reklamačním technikem vyplyne jednoznačný závěr: testovaný regulátor je v pořádku a vykazuje přesné hodnoty dle svých specifikací. Ptáte se, kde je zakopaný pes? Zákazníci často opomíjejí vyměnit mimo vadného regulátoru také snímací kroužky na rotoru, nebo alespoň, pokud to síla materiálu na kroužku dovolí, srovnat jej soustruhem. Ano, znamená to demontáž celého alternátoru. Snímací kroužek má v sobě zpravidla vyjeté drážky od původního regulátoru a při montáži nového dílu, i když se to na první pohled nezdá, uhlíky špatně dosednou a zůstanou viset na hraně vyjeté drážky (viz obr. č. 1). V takovém případě regulátor nemůže pracovat, jak má, jelikož uhlíky na snímacím kroužku zkrátka nesedí celou plochou. Pro správnou funkci musí uhlíky nového regulátoru dosedat tak, jako je znázorněno na obrázku č. 2.

V lepším případě po takovéto opravě regulátor opět „nedobíjí“. V horším případě může chybná montáž a zkoušení metodou pokus – omyl poškodit elektroniku regulátoru a ten nenávratně zničit.

Číst dál: Vadný regulátor ?

Montáž a demontáž autobaterie

Vypněte motor a všechny elektrické spotřebiče ve Vašem vozidle.
Před vlastní demontáží se ujistěte, že máte klíčky od vozidla u sebe. Při odpojení baterie by se Vám mohlo svévolně uzamknout !
Při montáži používejte nejlépe izolované nářadí, předejdete díky tomu možnému zkratu.
Nejdříve odpojte zápornou svorku – MÍNUS, následně kladnou svorku – PLUS.
Uvolněte upevňovací systém autobaterie ve vozidle, vyjměte starou baterii a vložte novou, kterou řádně připevněte.

Číst dál: Montáž a demontáž autobaterie

Údržba autobaterie

Kontrolu dobíjení alternátoru a stav nabití svojí baterie provádějte 1-2x ročně. V případě, že to konstrukce baterie dovoluje, (má na vrchním víku volně přístupné kulaté zátky) zkontrolujte hladinu elektrolytu, která musí být 10 mm nad jednotlivými články. Jestliže je to nutné, dolijte destilovanou vodou do maximální vyznačené hladiny, kterou nikdy nepřekračujte. Kontakty baterie očistěte nejlépe kartáčkem a ošetřete elektrovodivou vazelínou.

Nová technologie používaná u bezúdržbového provedení moderních autobaterií Varta a AK Power zaručuje, že odpařování vody je u nich zanedbatelné. Uvedené baterie nemají zátky, jsou zcela uzavřené a nevyžadují kontrolu hladiny elektrolytu. Ke kontrole stavu nabití použijte multimetr a změřte napětí autobaterie, ale až několik hodin po jízdě. Dle naměřených hodnot zjistíte stav Vaší baterie.

Číst dál: Údržba autobaterie

Přehled autoledniček

Většina z nás se většinou v době letních dovolených zabývá myšlenkou zda by nebylo dobré pořídit si autoledničku. Vzhledem k tomu, že je to investice na dlouhá léta a nabídka je velmi široká, zkusíme Vám udělat trochu jasno alespoň v základním členění tohoto segmentu.

Pasivní box – určen pro nenáročné uživatele za velmi příznivou cenu pohybující se v řádu stokorun, víceméně k přepravě potravin které nepodléhají rychlé zkáze při nedodržení konstantní teploty. Spíše na rychlou přepravu např. potravin z obchodu domů, nebo ke krátké cestě na jejímž konci je k dispozici plnohodnotná lednička či mrazák a nebo se ihned obsah upotřebí bez dalšího skladování. U těchto typů lednic je více než vhodné současně použít namražené chladící gely či patrony které odebírají ze vzduchu teplo. Chladící tašky v našem E-shopu

Číst dál: Přehled autoledniček

Montáž xenonových výbojek

Každý chceme v noci při jízdě automobilem lépe vidět. Někdo volí žárovky s větší svítivostí, kterých je na trhu spousty a dnes už se vyrábí až 120% svitivosti navíc při zachování standartní vatáže.

Druhou možností jak si po tmě lépe posvítit na cestu je přestavba na xenonové vybojky,takzvané HID sady. Co je vlastně HID sada? HID je označení pro xenonové výbojky vycházející z anglického „High Intensity Discharge“, neboli výboj s vysokou intenzitou, což znamená že se nejedná o klasickou žárovku s vláknem, ale o výbojku plněnou xenonovým plynem. Tyto výbojky oproti halogenovým žarovkám zvyšují svítivost až o 70 procent. Xenonové výbojky mají ve srovnání s halogeny výrazně vyšší světelný výkon a nabízejí tak větší bezpečnost. Na výběr je spousta druhů s různými svítivostmi. Nejpoužívanější jsou od 4300 kelvinů až po 8000 kelvinů.

Liší se barvou světla, přechází od nažloutlé (4300k) přes bílou (6000k), která je nejčastěji používaná a je nejbižšší k dennímu světlu, až po fialovo namodralou barvu (8000k) , ale tady díky této barvě svítivost klesá. Montáž je o něco složitější než výměna klasické žárovky, ale tuto přestavbu zvládne, každý trochu zručný kutil.

 

Číst dál: Montáž xenonových výbojek

Oprava a čištění spínače "cívky"

Jednou z častých příčin poruch startérů bývá opotřebení, případně poškození elektromagnetického spínače. Jako řešení vzniklého problému se nabízejí dvě varianty a těmi jsou buď oprava starého, nebo výměna za nový spínač. Opravou se rozumí většinou výměna víčka cívky, případně výměna pevných kontaktů a pohyblivého můstku. V obou případech je ovšem potřeba věnovat pozornost i samotnému jádru, jenž pomocí vidličky vysouvá pastorek.

Vlastní jádro ani pouzdro ve kterém se pohybuje NIKDY nemažeme žádným mazacím tukem, ani vazelínou! Na uvedených mazivech, která zpravidla proniknou i pod víčko ke kontaktům postupem času ulpí nečistoty, jenž zabraňují správnému přenosu elektrické energie. Tím dochází k opalování kontaktů i můstku a výraznému zkrácení životnosti Vámi montovaného spínače startéru. Jak tedy správně postupovat ? Při výměně, opravě, nebo montáži cívky postupujete prosím podle níže uvedených pokynů.

Číst dál: Oprava a čištění spínače "cívky"

Jak zjistit závadu autobaterie

testrDM TESTER BT111 - rychlý a přesný tester autobaterií pro kyselinové i gelové baterie měří během jedné vteřiny nabití autobaterie, okamžitý (reálný) startovací proud a stav dobití autobaterie.

Číst dál: Jak zjistit závadu autobaterie

Demontáž volnoběžné řemenice alternátoru

sada klíčů na řemenice

Pro snadnou demontáž volnoběžných řemenic je ivhodná sada klíčů na řemenice která obsahuje 22 nástrojů potřebných pro demontáž drtivé většiny v současné době užívaných řemenic alternátorů! Najdete zde klíče na volnoběžné řemenice INA, Denso, Rotox Decoupler, Mitsubishi a další japonské typy včetně řemenic užívaných u alternátorů na vozech Renault s pryžovým tlumením.

Číst dál: Demontáž volnoběžné řemenice alternátoru

Centrála a prodejna

Poděbradská 261/61, Praha  9, 198 00
tel.: 225 341 010, e-mail: prodej@elancar.cz
Otevřeno: Po –  Pá  8:00 - 19:00, So 9:00 - 12:00

Prodejna - Praha 4

Pikovická  208/9, Praha  4, 147 00
tel.: 244 461 330, e-mail: branik@elancar.cz
Otevřeno: Po – Pá  8:00 – 18:00

Rychlý kontakt

tel.: 225 341 010
objednávky, ceny, dostupnost, technické informace